Час не стоїть на місці і українська столиця розвивається: збільшується населення, місто розбудовується, зростає кількість транспортних засобів.
Але такі позитивні тенденції, на жаль, супроводжують і відповідні проблеми.
Так, з кожним роком Київ все більше стає схожим на хаотичне звалище автомобілів, що розкидані аби як і аби де по всьому місту: на газонах, тротуарах, дорогах, трамвайних коліях, всюди. Таке «паркування» спричинює справжній транспортний колапс, паралізуючи як пішохідний, так і транспортний рух. При цьому всьому парадоксально, але спеціально облаштовані парковки в більшості випадків пустують.
Наочним прикладом такої ситуації є експеримент київської міської влади 2014 року, який полягав у заміні паркувальників інспекторами-контролерами з метою відмови від готівкових розрахунків за паркування. Пілотний проект було запущено на ділянці вулиці Пушкінська – Прорізна – Городецького – площа Франка – Заньковецької – Лютеранська. Оплатити паркування можна було трьома способами: за допомогою системи «Мобільне паркування» (шляхом відправки СМС з мобільного телефону), через платіжний термінал, і купивши паркувальний талон кіосках «Союздруку». Проте дуже швидко проект з тріском провалився, адже водії банально ігнорували оплату парковки, а контролюючі органи не мали реальних повноважень виписувати штрафи, а тільки складали адмінпротоколи які потім направлялися на розгляд адміністративної комісії Київської адміністрації, що в свою чергу повинна була б приймати рішення про стягування штрафу.
Як же таке можливо? Вся справа в повноваженнях міста самостійно керувати даною ситуацією, а точніше – у відсутності таких повноважень.
Варто зазначити, що крім просторових незручностей незаконне паркування обертається для Києва ще й серйозними фінансовими втратами через недонадходження до міського бюджету податку від паркування, а також збитку від самовільного захоплення земельних ділянок під парковки.
Як слушно зазначив міський голова Віталій Кличко, у Києві та інших містах ми втрачаємо мільйони гривень на рік, тому що немає закону про паркування.
А за інформацією заступника мера з транспортних та інфраструктурних питань Іллі Сагайдака, за рік київський бюджет отримує близько 35 мільйонів гривень паркувального збору, однак це лише близько 40% коштів, які надходять від парковки, решта – у тіні. За його оцінками, якщо в сфері парковок навести порядок, то в найближчі 5 років Київ зможе отримувати від цієї сфери від 500 мільйонів до 1 мільярда гривень щорічно.
Але, як показало нещодавнє голосування у Верховній Раді, паркувальна децентралізація знову відкладена в довгий ящик.
Так, 12 липня поточного року парламент провалив голосування за прийняття законопроекту №3584 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері паркування транспортних засобів». До слова, цей законопроект припадає пилом у стінах законодавчої обителі вже півтора року.
Документом передбачалося впровадити європейську систему паркування в Україні, зокрема уповноважити інспекторів-паркувальників виписувати штрафи і евакуювати неправильно припарковані автомобілі, а також започаткувати автоматичну систему фото/відеофіксації порушень. Крім того, оплата паркування повинна була б повністю переведена на безготівкову форму, а всі отримані кошти – надходити до місцевих бюджетів. Штраф за неоплачену парковку пропонувалося встановити в розмірі 20-кратної вартості години паркування на платних майданчиках, що надавало б водіям суттєвого стимулу паркуватися законно.
За оцінками авторів законопроекту, за умови прийняття даного документа надходження в бюджет Києва до 2020 року могли б скласти близько 1 млрд грн.
Але тепер на паркувальну децентралізацію доведеться чекати щонайменше до осені.
Посприяти прийняттю законопроекту планує і Віталій Кличко, який зобов’язався особисто виступити перед народними депутатами стосовно цієї проблеми, адже для Києва з його багатомільйонним населенням та численним транспортом вона є особливо гострою.
Довідково:
Буквально на днях комунальне підприємство «Київтранспарксервіс» оприлюднило перелік з 77 незаконних парковок, які підлягають ліквідації або ж легалізації шляхом відповідної передачі суб’єкту господарювання. Загалом це 5 незаконних парковок у Голосіївському районі, 10 – у Дарницькому, 25 – Деснянському, 16 – у Дніпровському, 3 – в Оболонському, 8 – Святошинському, 9 – Соломянському та 1 – у Шевченківському. Зазначається, що господарі перелічених майданчиків наразі надають послуги з платного паркування без відповідних договорів з підприємством, не перераховуючи до бюджету міста надходжень зі сплати збору. Нагадаємо, рішенням Київради «Київтранспарксервіс» визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів у Києві. Організація та експлуатація паркувальних майданчиків здійснюється лише оператором або підприємствами, з якими оператор уклав відповідний договір.
Як же боротися з незаконними парковками?
Таким чином, можна зробити висновок про те, що навести лад з парковками у будь-якому місті, звичайно ж, реально. Проте, робити що-небудь із зав’язаними руками завжди вкрай важко. Змінити ситуацію, розв’язавши руки у цьому питанні місцевій владі, на даний момент може тільки парламент – єдиний законодавчий орган у державі, що офіційно проголосив курс на ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЮ.
Наклавши мораторій на підняття тарифів на житлово-комунальні послуги для киян, депутати Київради прийняли політичне рішення і ще раз заявили про свою категоричну позицію щодо неможливості тарифного росту…
Підпишіться та отримуйте найсвіжіші новини:
Пошук новин...